15. 3. Ida

Zítra: Elena, Herbert

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Drobečková navigace

Úvod > Život v obci > Aktuality > INFORMACE – úhrada nákladů spojených s náhradním bydlením - nájemné

INFORMACE – úhrada nákladů spojených s náhradním bydlením - nájemné



 

Pro občany, kteří kvůli povodním nemohou bydlet ve svých domech, či bytech, a jsou dočasně ubytovaní za úhradu v jiných prostorách (např. nájem jiného bytu, ubytovací zařízení apod..), je nyní dostupná mimořádná okamžitá pomoc, kterou poskytuje Úřad práce ČR a je určena na pokrytí nákladů na dočasné náhradní ubytování.

Dávku lze poskytnout i zpětně za období od 13. září 2024, v případě plnění zákonných podmínek bude možno tuto dávku čerpat až do 31. prosince 2025.

Klíčové podmínky a výše dávky

Dávku lze získat v případech, kdy obyvatelé museli opustit své domovy, které se kvůli povodním staly neobyvatelnými, a jsou nuceni užívat dočasné náhradní ubytování za úhradu (např. nájem náhradního bytu). Výše dávky pokryje skutečné celkové náklady na dočasné náhradní ubytování (včetně služeb), maximálně však:

  1. 15 000 Kč na 1 osobu,
  2. 18 000 Kč na 2 osoby,
  3. 21 000 Kč na 3 osoby,
  4. 24 000 Kč na 4 a více osob,

a to v aktuálním měsíci podání žádosti i zpětně a souhrnně za několik měsíců.

Jak žádat

Žádost lze podat osobně na pracovišti úřadu práce, popř. prostřednictvím datové schránky. Tiskopisy jsou k dispozici na pracovištích úřadu práce, popř. bude tento speciální formulář ke stažení na internetových stránkách úřadu práce: https://www.uradprace.cz/, případně si jej můžete vyzvednou na obci.

Při podání žádosti bude nutno doložit:

  • doklad o právním titulu k užívání dočasného náhradního ubytování nebo jiný doklad o poskytnutí ubytování za úhradu (např. nájemní smlouvu, smlouvu o poskytnutí ubytování, apod.)
  • měsíční náklady na dočasné ubytování (např. nájemné včetně služeb) – v případě žádosti za zpětné období doklady o úhradě nákladů
  • potvrzení obecního úřadu (vyžádat na obecním úřadě), nebo posudek statika o neobyvatelnosti původního bydliště (např. u demolicí) - případně může úřad práce provést šetření na místě
  • je-li žadatel vlastníkem nemovitosti, kterou nelze v důsledku povodní užívat, není nutné dokládat výpis z katastru nemovitostí – úřad práce tuto skutečnost ověřuje z veřejných registrů
  • pokud žadatel není vlastníkem nemovitosti, kterou v důsledku povodně nelze dočasně užívat k bydlení, pak je nutno doložit doklad o právním titulu k užívání této nemovitosti/bytu (např. nájemní smlouva)

V případě více informací můžete kontaktovat Obecní úřad v Branticích - tel. č. 604 826 428.

Přílohy:

Informace - nájmy.docx

Žádost o MOP na dočasné náhradní ubytování.pdf

Potvrzení obecního úřadu o neobyvatelnosti stavby následkem povodní.docx

Potvrzení obecního úřadu o neobyvatelnosti stavby následkem povodní.pdf

Odkaz:

https://www.uradprace.cz/


Počasí

Sobota Zataženo 6/2 °C
Neděle Jasno 8/0 °C
Pondělí Polojasno 3/0 °C
Úterý Jasno 5/-3 °C

Návštěvnost stránek

470669